Dążąc do osiągnięcia sześciopaka na brzuchu nie wystarczy trenować wyłącznie mięśni brzucha. Jeżeli chcesz posiadać wymarzony kaloryfer musisz także pamiętać o zmniejszeniu poziomu tłuszczu. Dowiedz się jakie ćwiczenia na sześciopak w domu powinieneś wykonywać oraz jak wspomóc odsłonięcie mięśni brzucha.

Sześciopak u chłopaka – jak osiągnąć kaloryfer na brzuchu?

Po pierwsze zmniejsz poziom tłuszczu w organizmie. Jest to podstawowy krok, ponieważ nawet posiadając dobrze zbudowane mięśnie brzucha, mogą one być ukryte pod tkanką tłuszczu. Od czego więc zacząć?

Skup się na diecie i treningu cardio. Ważne, aby podaż kaloryczna była mniejsza od twojego aktualnego zapotrzebowania kalorycznego. W internecie dostępne jest wiele kalkulatorów zapotrzebowania, które wskażą ile dokładnie kcal dziennie potrzebujesz jeść, aby utrzymać aktualną wagę.

Co następnie należy zrobić? Zacznij jeść regularnie o 200-300 kcal mniej niż wynosi wskazane zapotrzebowanie, a organizm zacznie spalać zbędny tłuszcz. Dzięki temu tkanka tłuszczowa z brzucha zacznie znikać, co pozwoli odsłonić ukryte pod nią mięśnie brzucha.

kaloryfer na brzuchu u chłopaka

Pamiętaj również o treningu cardio lub innej aktywności fizycznej, np. spacery. Chodzi o to, abyś dodatkowo podkręcił swój metabolizm, w czym idealnie sprawdzi się właśnie większa aktywność fizyczna. Dzięki temu jeszcze szybciej osiągniesz sześciopak, nawet bez wychodzenia z domu.

Ćwiczenia na sześciopak w domu

Najlepsze ćwiczenia na kaloryfer to te, które zaangażują jak najwięcej mięśni brzucha. Jeżeli więc interesują cię ćwiczenia na rzeźbę brzucha to zacznij od tych niewymagających dodatkowego sprzętu. Pamiętaj, że podczas treningu mięśni brzucha bardzo istotne jest ich prawidłowe napięcie.

Pierwszym z ćwiczeń na brzuch w domu jest unoszenie nóg leżąc do kąta 90 stopni. Ćwiczenie to należy wykonywać bardzo powoli i dokładnie. Kolejnym ćwiczeniem na 6 pak w domu są klasyczne brzuszki. Pamiętaj jednak o ciągłym napięciu brzucha. Co ważne odcinek lędźwiowy powinien cały czas dotykać podłoża.

ćwiczenia na rzeźbę brzucha

Bardzo dobrym ćwiczeniem na globalny rozwój mięśni brzucha (również tych wewnątrz) jest kółko. Potrzebować będziesz do tego wspomnianego kołka treningowego, które znajdziesz w większości sklepach sportowych.

Kółko to bardzo trudne technicznie ćwiczenie na 6 pak, które wymaga odpowiedniej koordynacji całego ciała. Jeżeli natomiast opanujesz je do perfekcji, to twoje mięśnie brzucha znacząco się wzmocnią.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o